15-07-2016 Dublin en omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 15-07-2016 Dublin en omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

15-07-2016 Dublin en omgeving

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

15 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen na het ontbijt heeft het mooie weer ons doen besluiten geen bezoek aan Dublin te brengen maar Killiney hill park, Darley en het national park Wicklow mountains. In Dublin zijn we al een keer geweest en we komen er beslist nog wel een keer terwijl een bezoek aan parken, met veel natuur niet direkt voor de hand ligt bij een weekend bezoek aan Ierland. Dus vanmorgen met de benenwagen vanuit ons kasteel, waar we heerlijk geslapen hebben naar Killiney hill, een hele klim om de top te bereiken maar dan heb je ook wat. Een zeer vriendelijke jonge dame, waarmee ik een gesprek aanknoopte, heeft ons uitgelegd wat we zagen vanaf de berg en hoe we het strand konden bereiken. Zien konden we de stad Dublin in zijn geheel, gedrapeerd om de baai van de Ierse zee, ook Killiney, Bray en het karakteristieke dorpje Dalkey waren goed te zien. Door aan de ene kant de berg op te lopen en aan de andere zijde naar beneden te gaan bereikten we Dalkey en de kust. Dit is een echt Iers dorp met vele gekleurde huisjes en winkelstraatjes die rust en sfeer uitstralen. In dit dorp hebben we geluncht en zijn toen naar het National park Wicklow mountains gereden, een rit van iets meer dan een uur. In dit park hebben we het onderste en bovenste gletsjer meer bezocht met de waterval Poulanass (121 meter hoog). Weer een hele klim, maar wij getrainde wandelaars draaien daar de hand niet voor om. Het park heeft een heel hoog Oostenrijk gehalte, maar dan zonder lederhose en dirndl jurken. Vandaag was het bijzonder warm en benauwd, 26 graden celsius en een heel hoog vochtgehalte. We hebben dus een goede keuze gemaakt vanmorgen want in een stad slenteren met de genoemde klimatische omstandigheden is geen pretje. Na deze inspannende dag gaan we ons zelf verwennen met een heerlijk drankje voor het diner. Tot morgen allemaal.