14-07-2016 Dublin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 14-07-2016 Dublin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

14-07-2016 Dublin

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

14 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vandaag gaan we via de toeristische route naar Killiney bay, een plaatsje dicht bij Dublin. Als eerste bezoeken we Dungarvan, een badplaats met een mooie haven en een fort uit 12 de eeuw. Bij ons bezoek aan het fort kregen we eerst een film over de geschi edenis van het fort. Het eerste fort stamt uit de tijd van de vikingen en was volledig vervaardigt van hout. Je kunt je wel voorstellen dat met de tijd dit fort niet meer bestand was tegen het steeds moderner wordende wapen bestand. In de 12 eeuw werd er dan ook een stenen fort gebouwd met muren van 7 meter dik en dichterbij de haven om deze goed te kunnen beschermen. Door de jaren heen is het fort diverse keren van eigenaar gewisseld, niet door het te verkopen doch door bloedige strijd. Vele earl's vonden hun graf bij de strijd om het fort. De laatste gebruiker was een regiment van de Ierse nationale garde. Nu is het een attractie die jaarlijks door velen wordt bezocht. Na een heerlijke lunch aan de haven in het zonnetje, zijn we naar Waterford gereden om samen met Mark een kop koffie te drinken. Hij moest daar vandaag toevallig werken en wij hebben daar (mis)bruik van gemaakt. Na het intermezzo ging de toeristische route verder, over smalle wegen, berg op en berg af en soms een beetje beangstigend vanwege de hoge snelheden die de Ieren rijden over deze smalle wegen. Een keer moest ik uitwijken voor zo'n snelheidsmaniak die niet op zijn weghelft bleef en raakte een stoeprand, gelukkig zonder gevolgen. Om ongeveer 18:30 uur waren we aan het hotel in Killiney bay, een echt kasteel uit 1742 dat in 1971 in het bezit is gekomen van de familie Fitzgerald die dit zijn gaan exploiteren als hotel. We hebben een heuse torenkamer met de passende antieke meubelen, werkelijk een plaatje. Morgen gaan we de omgeving verkennen. Tot morgen welterusten.

• 15 Juli 2016 - 09:03

Annemie:

Goede morgen kasteelheer en kasteelvrouw,
    Ziet er heel mooi uit alle maal.
    Een hele fijne dag vandaag,en kijk uit voor die wilde Ieren op de weg he. Groetjes

• 15 Juli 2016 - 11:30

Lou:

Goedemorgen. Lekker geslapen en gedroomd naast je prinsesje? Denk eraan dromen zijn bedrog. Fijne dag vandaag en wederom genieten. Wies schrijf Jo op zijn handen "rechts" en "Links ", Dan kan hij bij twijfel op zijn hand kijken. Aon de gèng.