16-07-2016 Killiney naar Belfast - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 16-07-2016 Killiney naar Belfast - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

16-07-2016 Killiney naar Belfast

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

16 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vandaag verlaten we Ierland en komen ook weer aan in Ierland maar dan in het noorden , dat dstukje dat onder Engeland valt. Het is een mooie rit door een glooiend berglanschap met de nodige vergezichten. We zijn niet over de snelweg gereden om zoveel mogelijk van het landschap te zien en te genieten. We hebben ongeveer vier en half uur er over gereden en toen waren we in hartje Belfast. Omdat het hotel geen parkeerfaciliteiten heeft moest de auto op een openbare parkeerplaats. Geen probleem dus ik ging, na de koffers te hebben uitgeladen de auto parkeren. Aangekomen bij de geld automaat voedde ik het ding met een aantal 2 euro munten echter die werden niet geaccepteerd. Ik nog steeds niets in de gaten dus sprak ik een jonge dame aan met de vraag of er ergens een machine stond die wel werkte. Ze keek me aan en zei de munten die je probeert zijn niet geschikt je bent hier in ponden land en niet in euro land. Shit zo gaat dat als je gewend bent dat door de euronites je denk dat dit geld overal geaccepteerd wordt. Nu was het zaak zo snel mogelijk ponden te scoren zodat ik de automaat kon vullen. De vriendelijke juffrouw schraapte in haar beurs en wilde mij een aantal ponden cadeau doen maar dat wilde ik niet aannemen. Snel naar een pinautomaat, na een politieagent gevraagd te hebben waar ik er een kon vinden. Daarna was dit probleempje ook weer opgelost. De rest van de middag hebben we door Belfast gelopen, zowel door het winkelcentrum als naar de haven waar een zusterschip van de Titanic te bezichtigen is. Techniek van twee eeuwen geleden maar voor mij interessant want het zijn stoomschepen met stoomketels en zuigerstoommachines voor de aandrijving van de schroeven. Na dit bezoek werd het tijd voor het avondeten en dus naar het hotel waar we onder het genot van live muziek lekker gegeten en gedronken hebben. Morgen gaan we verder met Belfast te verkennen. Tot dan.

  • 17 Juli 2016 - 21:18

    Lou :

    Hoi Jo en Wies. Ierland inclusief GB deel is de moeite waard. Servé zei dit ook al over Engeland. Moet het toch maar een grote Trip worden. Zet het.op het lijstje ToDo
    Lou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Actief sinds 11 Juli 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3997

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Onze rondreis door Ierland

Landen bezocht: