21-07-2016 Castlebar - Galway (Athenry) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 21-07-2016 Castlebar - Galway (Athenry) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

21-07-2016 Castlebar - Galway (Athenry)

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was een tourdag oftewel een reisdag. We gaan van Castlebar naar Galway en rijden de kustroute. De eerste halte op de weg langs de Atlantische kust was Westport een leuke kleine havenstad volledig gericht op toerisme met vele kleine winkeltjes, veel pubs en souvenir shops. Na de wandeling door het plaatsje en de kop koffie verder op weg naar de volgende plaats Clifden. Vanaf de kustweg is de oceaan op vele plaatsen zichtbaar en geeft mooie vergezichten, zei het dat vandaag het weer niet al te best meewerkte, het was regenachtig en mistig. Ook Clifden is ingesteld op toerisme maar desalniettemin toch een aardig stadje. Het was er druk ondanks het mindere weer. De Ieren hebben ook vakantie en dat is merkbaar. Omdat we een raar geluidje waarnamen en er snel achter kwamen dat het onze magen waren zijn we maar snel een eettentje binnengegaan om, in mijn geval fish en chips te eten (had ik nog niet gehad). Daarna verder en route. In de buurt van Roundstone veranderde het landschap, de bodem was bezaaid met stenen in alle maten en soorten en was met enige fantasie een maanlandschap afgezien van de groene kleur. Het was sturen vandaag want de kustweg is op vele plaatsen smal, hobbelig en voorzien van vele gaten en scheuren. Op het einde van onze tour, het was inmiddels 19:00 uur begon het eerst een beetje maar daarna hevig te regenen, een komplete wolkbreuk. Onze GPS-meneer die ons op alle andere dagen feilloos naar ons hotel lootste had blijkbaar last van de regen want hij beweerde dat midden in een volkswijk ons hotel moest liggen. Na enig rondgetour waren we allebei de kluts kwijt. Ik ben toen maar op de ouderwetse manier bij een tankstation gaan vragen of zij me verder konden helpen. Intussen had Wies GPS Google opgestart. Met de instructies van de tankbediende, die perfect waren en de GPS is het uiteindelijk gelukt het hotel te vinden. Het was inmiddels 19:30 uur en de regen was net voorbij. Bij het inchecken aan de balie van het hotel wist de receptioniste mijn naam al m.a.w. ze heeft gedacht waar blijven die. Na een kleinigheid te hebben gegeten ben ik aan dit verslag begonnen waar ik nu een eind aan brei. Het was een enerverende dag met echt Iers weer, Ierse luchten en landschappen. Morgen bezoeken we in Joyce country het National Park Connemara. Tot morgen