20-07-2016 letterkenny-Castlebar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 20-07-2016 letterkenny-Castlebar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

20-07-2016 letterkenny-Castlebar

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

20 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen heeft de zon ons verlaten of hebben wij de zon verlaten, het ligt eraan hoe het je bekijkt. De rit vandaag gaat grotendeels langs de kust met het doel een aantal mooie uitzichtpunten te hebben over de kustlijn en de oceaan. Dit viel echter een beetje tegen omdat de kustweg niet direct langs de kust loopt maar meer landinwaarts, waardoor voor zicht op de oceaan steeds van de kustweg af naar de kust gereden moest worden. Dit koste veel tijd en ook kilometers maar heeft wel mooie vergezichten opgeleverd. We waren omstreeks 15:30 uur in het kasteelhotel dus nog voldoende tijd om nog een activiteit te doen. We besloten naar het grootste eiland van Ierland te gaan, Achill Island geheette en het dorp Slievemore te bezoeken. Dit dorp blijk tijdens de grote hongersnood 1845-1848 door de bewoners te zijn verlaten. De grote hongersnood is een vreselijke periode geweest in de geschiedenis van Ierland, meer als 400.000 mensen kwamen om, omdat de Engelsen het aanwezige voedsel van Ierland naar Engeland verscheepten en ongeveer 600.000 mensen werden door de Engelsen gedwongen te emigreren. Tot onze spijt hebben we het dorp niet kunnen vinden maar wel de rest van het eiland kunnen aanschouwen en dat was beslist de moeite waard. Morgen staat de reis naar Galway in het plan met eerst een bezoek aan het havenstadje Westport. Na het avondeten nog even gezellig met een glaasje bier en cocktail op het terras gezeten bij het hotel.