19-07-2016 Letterkenny en omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 19-07-2016 Letterkenny en omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

19-07-2016 Letterkenny en omgeving

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

19 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen, hadden wij gisterenavond afgesproken, op tijd uit de veren. Ik om 6:30 en Wies een uurtje later maar om 09:00 uur waren we start klaar. Een stevig Iers ontbijt achter de kiezen, dus laat de dag maar komen. Op het programma staan twee activiteiten het Glenveagh National Park en de Slieve Leaque Cliffs, beide een tot anderhalf uur rijden. Eerst naar het Glenveagh National Park, via onze navigatie meneer die weer feilloos zijn werk deed, zij het dat we via een landelijke toeristische route naar de plaats ven bestemming werden gederigeerd. Daar aangekomen besloten we de wandeling naar het kasteel met zijn tuinen aan te gaan. Waarom de tuinen apart werden aangeduid begrijp ik niet zo goed want de gehele wandeling was dusdanig dat je het gevoel had in een grote tuin aan het wandelen te zijn, alles netjes niet alleen het looppad maar ook de omgeving, een plaatje. De totale wandeling met de beklimmimg naar het uitzichtpunt was ca 12 km, een heel end dus maar zeer de moeite waard. Daarna, na de lunch die bestond uit een stuk Iers gebak en koffie op weg naar de Slieve Leaque Cliffs. Onze GPS meneer had nu veel meer moeite en stuurde ons over wegen zo smal dat indien een tegenligger zou komen er gedobbeld moest worden wie in de achteruit zou gaan. Uiteindelijk bracht de goede ouderwetse wegenkaart met de ondersteuning van een Franse toerist die ik aansprak over of hij wist hoe we bij de Cliffs moesten komen de uitkomst. De klim vanaf de parkeerplaats naar de Cliffs was er een van formaat, maar geoefend zoals we zijn voor ons geen probleem. Het was de moeite waard maar we waren allebei wel poum toen we weer bij de auto waren. Met de 12 van voorheen hadden we de 18 km vandaag gehaald en met die hitte was ik toe aan een lekkere pint en Wies aan een cocktail. Morgen gaat de tour verder met de volgende etappe naar Castlebar waar we voor de tweede keer in een heus kasteel logeren. Ik ben benieuwd tot morgen en de hartelijke groetjes van Wies en mij.