18-07-2016 Belfast - Letterkenny - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 18-07-2016 Belfast - Letterkenny - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

18-07-2016 Belfast - Letterkenny

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

18 Juli 2016 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen was het plan vroeg op te staan om op tijd te vertrekken, werden we pas om 08:30 uur wakker. Maar ondanks dat waren toch op tijd aan het ontbijt, waar ik twee eitjes sunny site up bestelde en er maar een kreeg. Ik dacht is dit een voorteken voor de dag (net wel maar ook niet) niets minder is waar. Ondanks bewolkt weer was de temperatuur goed en zette wij koers naar de kust. Wies had onze truus, met een mannenstem zo geprogameerd dat onze eerste stop Balleycastle was. Hier hadden we een special vergezicht op de atlantische oceaan. De volgende stop was een attractie, we konden hier namelijk tegen betaling over een touwbrug lopen, 30 meter boven het oceaanoppervlak. Dat het een attractie was dat bleek wel want het zag er zwart (maar mag je dat nog wel zeggen) van de mensen. Klauteren voor er te komen en daarna inline om te wachten om over de brug te mogen lopen. Niet meer als 8 personen tegelijk stond aangegeven, maar werd niet altijd gerespecteerd. Ik heb nog nooit zoveel verschillende talen gehoord als in deze wachtrij.Na deze klauterpartij zijn we naar de Giant Causeway gereden langs de kust. Ook hier waren we niet alleen. Omdat het al wat laat in de middag was hebben we de 9 miles wandeling niet gemaakt en ons tevredengesteld met een blik op de kustlijn. Daarna naar onze eindbestemming Letterkenny. Een plaatsje met vele winkeltjes en grote pubs. Naar wat ik gelezen heb in het hotel journaal, is dit te vergelijken met Valkenburg in het weekend. Veel jeugd met late uitgangstijden, veel drinken en plezier. Wij maken dit niet mee want het weekend is net voorbij en voor dat het volgende weekend aanvangt zijn wij allang vertrokken. Na een korte wandeling door het dorp zijn we gestart met ons apperatief, diner en afzakkertje op het terras met een capacteit van 4 personen. De capaciteit van het terras is niet belangrijk als je er maar opzit als je daar naar verlangt. Morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen. Tot morgen.